berichtje down under - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Sanneke Steen Redeker - WaarBenJij.nu berichtje down under - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Sanneke Steen Redeker - WaarBenJij.nu

berichtje down under

Door: sanneke

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

04 Juli 2014 | Australië, Coral Bay

Al weer een tijdje geleden dat jullie iets van me gehoord hebben maar nu toch weer een berichtje down underLachebekje met lachende ogen

Na een tijdje nog op de tractor gewerkt te hebben was het seizoen afgelopen en ik had hard genoeg gewerkt dus was wel toe aan een vakantie.
Alle spullen weer ingepakt en met me managaer en gezin in de auto gestapt naar perth.
Eindelijk vakantie wat is dat raar na 7 dagen per week 12 plus uen per dag.
Een hostel geboekt en lekker relaxen en zien wat de week brengt helemaal geen plannen heerlijk dat backpackers levenLachebekje met lachende ogen

De dagen lekker in de stad door gebracht, toch wel een beetje eng hoor die drukte na al die tijd outback. Zo veel mensen en dat open baar vervoer goed geregeld maar zo lang niet meer echt gedaan haha. Nog met een paar vrienden afgesproken die ik eerder ontmoet had dus waren super dagen.
Na dag 2 had ik een gesprek met een kamer genootje en ze zei dat ze de volgende dag naar margereth river ging en nog wel plek in de auto had dus ik dacht waarom niet. (margerth river is 2, uur rijden met de auto van perth).
In de ochtend uitgecheckt in hostel en in de auto gestapt Onderweg naar margereth riverLachebekje met lachende ogen
Margereth river is een hele mooie omgeving met allemaal wijnerijen. ( jaja sanneke is in Australie een grote fan van wijn geworden).
Daar in gecheckt in een hostel in rondgekeken in het dorpje, het was eenleuk en gezellig dorpje niet heel erg groot, vooral gericht op surfen strand en vooral de wijn natuurlijk.
Veel leuke nieuwe mensen ontmoet in het hostel en leker wezen relaxen.
Ben ondermeer naar Port Augusta geweest mooie stranden een een vuurtoren, wijn geproefd, en heerlijke lunch gehad en het super mooie strand gezien van margareth river.
Na 3 dagen ging iemand anders weer terug naar Perth dus lekker in die auto gestapt en terug naar perth.
In contact gekomen met een oude vriend waar ik eerder voor niks heb geslapen voor 5 dagen en kon bij hem terecht. Hij is een couchsurfer host dus hij neemt reizigers voor niks in zijn huis en bied hem alles.
Een hele aardige man dat een geode vriend van me geworden is. soms heft hij wel 11 backpackers slapen in een heel klein appartement maar wel heel erg gezellig,

In de tijd dat ik bij hem was ben ik gaan denken wat ik nu precise wil, lekker backacken maar waar naartoe? en me ouders komen natuurlijk eind augustus dus moet daar ook rekening mee houden.
Na even na denken kwam het in me op om naar Darwin te gaan. en daar lekker de tijd voor te nemen om alles te zien.
Na even rond gekeken te hebben op internet voor roadtrips met andere backpackrs stuitte ik op een leuke advertentie en haar opgebeld, volgende dag in kings park perth afgesproken en het klikte gelijk. ze heft een 4 wheel drive en we hadden 5 pleken dus opzoek naar 3 andere personen. er hadden we 20 mensen op haar advertentie gereageerd dus we hadden aardig wat mensen af te zoeken om te zien wat het meeste klikt. na een paar afspraken met groepjes hebben we een super leuke groep van 5 meiden gevonden. na overleggen wat wanneer enwaar we het willen heb ik besloten om nog even 2 weken terug op de boerderij te werken om nog net ietts extra’s te verdienen en niet al me geld uit te besteden.
dus weer lekker terug naar de boerderij en super hard werken. na 2 weken weer terug naar perth gegaan en alles in 2 dagen voorbereid voor de roadtrip. helaas had ik op me laatste dag op werk een knal tegen me hoofd gehad dus voelde me niet helemaal goed maar dat kon de pret natuurlijk niet onderdrukken.
Alles klaar gemaakt en zondag ochtend was het dan echt zo ver auto ingepakt alle meiden opgehaald en opweg naar het noorden!
Op weg naar geraldton zijn we gestopt in de pinackles een national park en rond gekeken. verder weinig gedaan op de eerste dag maar we voelde na 400 km dat het gelijk veel warmer was dus we waren allemaal blijLachebekje met lachende ogen
auto gezet op een grais camping spot tent opgezet eten gekookt en lekker geslapen. wekker natuulijk weer vroeg op en onderweg aar kalbari een ander heel mooi national park waar we flink genoten hebben. na een nachtje daar door te hebben gebracht zijn we weer verder naar boven gegaan next stop shark bay (monkey mia). We vonden een geweldige camping plek helemaal geen facilities wanneer je naar het toilet moet lekker achter een bosje. was maar plek voor 4 tenten dus heel mooi en rustig. was aan de ocean die daar helemaal kalm was.
rond gelopen in het water waar we allemaal pijlstaart roggen konden vinden, kleine haaien en wilde dolfijnen.

volgende ochtend zijn we naar monkey mia gegaan dat is een resort aan het strand waar elke ochtend sinds 1966 dolfijnen worden gevoerd. als het niet stormd dan komen wild dolfijnen binnen en krijgen een vis.
een mooie ervaring om wilde dolfijnn van zo dichtbij te zien. Daarna lekker genoten van het lekkere strand en daarna weer terug in de auto gestapt, onderweg naar Carnarvon. niet een hele special plek maar dan hoefde we de volgende dag niet heel erg ver te reizen. Na daar aan gekomen te zijn weer onze voorraad met eten en drinken goed bijgevuld.
Je vind weinig grote supermarkten hier ook in de dorpen ze zijn allemaal heel erg klein en 3 dubbel van prijs dus we waren blij een grote supermarket te zien.
lekker gedoucht gekookt en lekker slapen. in de ochtend alles weer in gepakt en opweg naar blowholes dat is aan de ocean allemaal rotsen maar daar zitten gaten in dus het water word omhoog geschten daardoor. mooi om is te zien daarna zijn we weer op in de auto gestapt opweg naar coral bay, daaar kan je heel erg mooi snorkelen, na aankomst tent opgezet en het water ingedoke. het snorkelen was prachtig en daarna ook een eige snorkel set gekocht. we zullen daar voor 2 nachtjes zijn dus mooi de tijd om de omgeving te gaan verkennen.
het is overdag hjier nu rond de 30 graden dus we gaan zeker naar het mooie weer toe en dat is winter in Australia.

Voor zondag hebben we een tour geboekt in exmouth. we gaan allemaal snorkelen met mantarais,whale sharks en grote zee schildpadden.
je kan dat alleen maar nu doen want er is een bepaald siezoen voor.
Heel veel zin in en ben benieuwd wat deze trip ons verder gaat brengen.
we hebben al allemaal adembenemende plekken gezien dus heb veel zin in de rest.

Mis jullie allemaal toch wel hoor lieve mensen ben hier nu al 14 maanden maar heb het gelukkig nog heel erg naar me zin.
Wil nog langer niet naar huis maar zou leuk zijn om me vrienden en familie eens te zien.
Dikke kus down under en hoop jullie weer eens te spreken.

  • 31 Juli 2014 - 17:03

    Ilse:

    He, ik ken je niet maar heb je verhalen gelezen! Echt super gaaf wat je allemaal doet en ziet. Ik ga in december naar Australie in mn uppie met mn rugzakjd. Nog geen plannen gemaakt. Zou ik je emailadres mogen om wat info in te winnen en jou ervaring/tips aan te horen?
    Mijn emailadres is: ilsedklapp@hotmail.com

    Hoop snel wat van je te horen! Lijkt me super leuk
    Groetjes Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanneke

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 1578
Totaal aantal bezoekers 5730

Voorgaande reizen:

07 Mei 2013 - 07 Mei 2014

Mijn avontuur in Australie

Landen bezocht: