Heel veel veranderd. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanneke Steen Redeker - WaarBenJij.nu Heel veel veranderd. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanneke Steen Redeker - WaarBenJij.nu

Heel veel veranderd.

Door: sanneke

Blijf op de hoogte en volg Sanneke

30 Juni 2013 | Australië, Sydney

Hallo lieve mensen:)!!!
Lang geleden dat ik hier wat geschreven heb. Maar wat heb ik toch leuke dingen gedaan!

Helaas beviel het bij het gezin niet heel erg zoals het hoorde en vonden ze een kinderdagverblijf.
Ik had een ander gezin gevonden om naar toe te gaan maar heb dat uiteindelijk toch maar geannuleerd.
Voel me zo vol zelfvertrouwen dat ik wel alleen het grote avontuur aan wou gaan.
Dus ben ik in gesprek gegaan met Australien backpackers ( een nederlandse organisatie gevestigd in Sydney)
Hun kunnen werk voor je zoeken en cursussen voor je boeken met korting.
Na 2 keer met ze gepraat te hebben besloten om de farmcursus te doen. Wil graag een kans hebben om 2 jaar van Australie te kunnen genieten en daarvoor moet je 3 maanden op een farm werken.
En deze cursus gaf me baangarantie en leerde me al het wel en wee op een boerderij.
Dus zo gezegd zo gedaan. De cursus was vlakbij Brisbane. Ik had de keuze of vliegen of een surftour. en sanneke kiest natuurlijk voor surfen!
Heb 5 dagen gesurfd 2 keer 2 uur per dag. super leuke mensen ontmoet en elke avond feest en kampvuur met gitaar.
Na 5 dagen was het dan toch maar tijd om de bus te pakken en helaas gedag te zeggen tegen die lieve mensen.
Na een lange busreis naar Brisbane kwam ik kwart voor 1 aan, had in de bus hostel geboekt. helaas kwam ik er in me bed achter dat het een party hostel was. dus de 5 uurtjes die ik daar zou kunnen slapen werden er veel minder. om 6 uur stond ik al weer buiten de deur om de bus te pakken naar de farm.
Om 5 uur smiddags na heel veel papierwerk kwamen we daar aan. heel leuk ontvangst en het was daar echt prachtig!!! 145 paarden daar op de boerderij dus een paradijs voor mij.
De eerste 2 dagen hebben we in 2 dagen 20 uur op een paard gezeten om koeien naar goede plekken te brengen. Door prachtige natuur gereden en was 1 keer helemaal alleen koeien aan het zoeken en springen zo 5 kangoeroos voor me neus. prachtig om te zien!
komende dagen waren ook super! we hadden een super leuke groep.
heb geleerd op een quat te rijden, crossmotor, trekker, heb bomen omgezaagd met een kettingzaag, een hek gebouwd en nog veel meer!
in deze week kregen we banen aangeboden na aanleiding van onze werkervaring. ik en een meisje (gina) kregen een geweldige baan.
Werken op een showjumping stud in Melbourne. Met veel reizen en wedstrijden rijden en dat allemaal betaald.
Die job hebben we geaccepteerd dus tickets werden geboekt naar Melbourne.
Na een reis van 13 uur en een goede vlucht kwamen we gister avond dan eindelijk aan.
Werden opgehaald door de eigenaar en het was gelijk helemaal geweldig!
De sfeer is super. na het eten werden we gelijk mee genomen naar de pub en hebben het daar heel gezellig gehad.
Na een korte nacht sochtends wakker worden en dan eindelijk zien hoe het er hier uit ziet.( in Australie is het om 5 uur al helemaal donker).
Het is hier prachtig. 2 stal eigenaren op 1 terrein. (vader en zoon).
Blijkt de vader al een aantal keren mee gedaan te hebben in de olympische spelen springen) en de zoon is heel beroemd als lesgever in de springwereld.
Staan hier allemaal top paarden die uitkomen voor wereldkampioenschappen. (die sta ik vandaag gewoon te knuffelen)
Een rustige eerste werkdag en veel lol gehad. de sfeer is hier heel relax. iedereen lacht met elkaar en er hangt zeker geen kak sfeer.
Ik denk dat ik het hier lang ga vol houden en een geweldige tijd te gemoet ga.

Mis jullie wel hoor! maar heb zeker geen spijt dat ik hier zit.
Heb hier de tijd van me leven!

Dikke kus
En tot het volgende verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanneke

Actief sinds 26 Maart 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 5731

Voorgaande reizen:

07 Mei 2013 - 07 Mei 2014

Mijn avontuur in Australie

Landen bezocht: